4021430555 |
El procés d'aprenentatge de la lectura, de la descoberta de les lletres a l'autonomia en la descodificació |
2020-2021 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
10/3/2021 - 26/5/2021 (21 hores) de 11:00h a h |
|
I-E Antoni Ubach i Soler |
|
-- (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Taller per reflexionar sobre l'ensenyament i aprenentatge de les habilitats de descodificació a l'educació infantil i el cicle inicial, i per analitzar i aplicar a l’aula diferents tipus d’activitats.
|
| |
Objectius |
Identificar les fases del procés d'aprenentatge de la lectura i els procediments implicats en l'adquisició del codi.
Ajustar la intervenció docent per fer progressar l'alumnat en l'adquisició del codi escrit.
Ensenyar les estratègies de descodificació i fer-les explícites amb l'alumnat.
|
| |
Continguts |
Les fases o etapes de lectura: no-diferenciada, diferenciada, logogràfica; alfabètica i ortogràfica.
Els procediments implicats en l'adquisició del codi escrit: la discriminació visual, la consciència fonològica, i l'aplicació de la via lèxica i la via fonològica.
Intervenció docent avaluació i ensenyament del procés de descodificació.
|
| |
Formador/a |
Anna Guillamon
|
| |
Requisits de certificació |
.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
10/03/2021 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
- |
- |
- |
|
Sessió 5 |
- |
- |
- |
|
Sessió 6 |
- |
- |
- |
|
Sessió 7 |
dimecres |
26/05/2021 |
1000 |
1100 |
|
| |